Se spune că în business nu există scurtături. Cu toate acestea, studiile au aratat că există o pârghie foarte clară de a maximiza performanța financiară a companiei dintr-un singur pas:
Pentru cele mai multe companii, angajații reprezintă cel mai mare factor de cost. Pentru altele, aceștia sunt principala sursă de profit și inovație. Care este diferența dintre cele două tipuri de companii? Răspunsul stă într-un indicator-cheie pentru performanța companiei: engagementul. Engagementul este astăzi un KPI esențial pentru companii. Acesta reflectă nivelul de implicare al angajaților și disponibilitatea lor de a depune efort suplimentar pentru atingerea obiectivelor organizației, chiar și în lipsa unui beneficiu personal, ca urmare a alinierii afective și motivaționale cu compania.
Surse: Integro Leadership Institute, The Human Capital Institute, Right Management, Towers Watson, Simon and Schuster, The Human Capital Institute, Right Management, Gallup, Hay Group
Un număr mare de cercetări recente arată că performanța financiară a unei companii poate fi prezisă de poziția acesteia pe axa engagementului. Conform Towers Perrin, în organizațiile cu un nivel înalt de implicare marginile de profit sunt în medie cu 6% mai mari iar la nivelul companiilor din Europa o creștere de 5% a engagementului angajaților are ca efect o creștere de 0,7% a marginii operaționale.
Pentru că astăzi nicio greșeală nu mai scapă nepedepsită de client. În epoca business-ului în timp real așteptările clienților sunt mai mari ca oricând iar felul în care angajații tăi răspund diferitelor situații poate influența direct și permanent brandul și loialitatea consumatorului. Angajații implicați sunt pregătiți în mod implicit să livreze calitate și să aibă grijă de client în primul rând pentru că le pasă și apoi pentru că înțeleg compania și obiectivele de business. De aceea, nu e de mirare că un studiu global realizat de Kenexa arată că organizațiile cu angajați implicați obțin venituri anuale de 2 ori mai mari decât ale companiilor în care aceștia sunt neimplicați.
Cum anume își spune cuvântul engagementul în evoluția financiară a business-ului? Un meta-studiu Gallup, în care au fost evaluate 23.910 companii din întreaga lume, a pus în evdiență legături între engagement și 9 indicatori de performanță esențiali pentru orice companie.