Cele mai comune probleme de HR si cea mai la indemana solutie

Cele mai comune probleme de HR și cea mai la îndemână soluție

Orice companie este un organism viu, care traversează diferite stadii de dezvoltare internă și de adaptare la mediul exterior, la piață. De câțiva ani, spre exemplu, pe linia evolutivă, s-a conturat un trend ascendent de digitalizare, accelerat de situația pandemică, pe care încercăm cu toții să o depășim. Astfel, s-a acutizat și nevoia de a apela la tehnici și tehnologii de susținere a strategiilor stabilite în fiecare organizație.

Presiunea proiecției unui viitor digital, pentru care e necesar să ne pregătim pe toate planurile și constrângerile impuse de pandemia prezentă au remodelat și relația angajat-angajator. Multe din strategiile de HR au fost abrupt reorientate, fără pregătiri prealabile și fără garanții ale succesului. Însă, oricât de forțată a fost schimbarea, ea reprezintă un început al unui nou modus operandi în HR, care vizează o problematica largă, de la aspecte punctuale, precum integrarea noilor angajați, indiferent de locul din care își desfășoară activitatea, până la aspecte mai generale, ce țin de cultura organizațională, engagement și performanță.

Pentru că relațiile interumane și gestionarea resurselor umane sunt extrem de importante pentru dinamică oricărei companii și pentru a veni în ajutorul tuturor celor interesați de acest domeniul, ne-am propus să dezbatem, pe scurt, cele mai importante 5 probleme întâlnite în organizații.

Pentru oricare dintre ele sau pentru orice combinăție a lor, Co-Factor a dezvoltat o soluție sub formă unei platforme digitale centrată pe angajat, capabilă să răspundă nevoilor acute cu care se confruntă managerii de HR.

1. Nevoia de digitalizare a proceselor strategice de HR

Foarte multe companii de top din România au făcut deja sau sunt în curs de a face tranziția de la practicile clasice și obositoare la o digitalizare a proceselor strategice de HR, pentru a putea păstra, stoca și monitoriza mult mai ușor toate informațiile de care au nevoie.

Co-Factor propune, în acest sens, soluții care conectează și combină procesele digitale cu cele real-life pentru a ajută deopotrivă angajații și compania.

 

2. Nevoia de comunicare coerentă, eficientă și în timp real

O comunicare ineficientă, întârziată sau distorsionată aduce, pe lângă neînțelegeri și frustrări interne, și probleme cu clienții.

Platforma digitală Co-Factor face posibilă, cu ajutorul tehnologiei, o comunicare în timp real, transparență, structurată și relevantă, în funcție de subiectele de interes și grupurile de comunicare. Printre beneficiile utilizării platformei Co-Factor se numără:

  • alinierea întregii organizații lala temele strategice și operaționale printr-un plus de relevanță și atractivitate;
  • trecerea către un nivel înalt de conectare internă, nu doar top-down, ci și bottom-up și transversal, între colegii din departamente și locații diferite;
  • identificarea subiectelor și oportunităților de comunicare și colaborare între colegi care au potențialul de a crea un grad înalt de implicare și atașament.

3. Nevoia de creștere a engagement-ului sau un engagement scăzut

Lipsa engagement-ului angajaților sau rată scăzută de implicare la locul de muncă pare a fi problema principală cu care se confruntă majoritatea companiilor, indiferent de domeniul de activitate. 87% dintre organizații menționează engagement-ul ca una dintre provocările lor de top, 50% consideră problema „foarte importantă” (Global Human Capital, Deloitte), iar 71% dintre Millennials spun că nu sunt implicăți sau sunt dezinteresați la locul de muncă (Gallup).

Cu ajutorul platformei digitale Co-Factor, se poate crește implicarea angajaților, se activează spiritul de echipă și se îmbunătățește climatul intern. Soluția Co-Factor garantează un proces transparent și colaborativ, încurajează angajații să participe și oferă vizibilitate în timp real asupra progresului și activității generate în cadrul programului.

 

4. Nevoia unei culturi organizaționale sănătoase

O cultură organizațională nesănătoasă, disfuncțională, ineficientă este adesea indicată drept cauza a lipsei performanței. Inexistența sau comunicarea defectuoasă a unor valori și a unei viziuni comune, împărtășite la toate nivelurile, lipsa de coeziune, de claritate și lipsa de transparență conduc la anxietate, stres, ambiguitate, insecuritate, sentiment de non-apartenență și au efecte negative directe asupra performanței organizației. De asemenea, nealinierea la un set comun de obiective implică imposibilitatea de asumare coerentă a acestora top to down, cu consecințe directe în performanță.

 

5. Nevoia unui proces eficient de management al performanței

Lipsa acestui proces prezintă un risc major de demotivare și neperformantă la nivelul fiecărui angajat, probleme serioase cu impact în rezultatele organizației. Tabloul de performanță trebuie să fie accesibil în fiecare moment angajaților, iar aceștia să primească susținerea managerilor spre a-și indepli obiectivele. Co-Factor rezolvă aceste lucruri printr-un plan de performanță dinamic, adaptabil, care vine în sprijinul oamenilor.

 

Platforma Co-Factor nu este doar un instrument strategic pentru HR, ci și unul extrem de puternic de leadership, care poate ajuta liderii să angreneze întreagă organizație în implementarea în timp real a strategiei de business, oricare ar fi aceasta și în orice tip de organizație.